Готуємося до ДПА

     Будь-який іспит для учня завжди є певною мірою стресовою ситуацією. Ще актуальнішою ця істина стає в умовах проходження державної підсумкової атестації. Державна підсумкова атестація – неминучий етап життя для тих, хто закінчує навчання у загальноосвітньому навчальному закладі, або переходить на навчання до нової освітньої ланки, так само, як  і зовнішнє незалежне оцінювання - неминучий етап для тих, хто хоче здобути вищу освіту.

     Психологічна допомога випускникам під час складання іспитів ДПА передбачає, перш за все, профілактику стресів та налаштування психічної сфери учня до процедури іспиту (тестування). Найбільшою проблемою в таких ситуаціях стає наше хвилювання. Гормон, який виділяється, коли людина відчуває страх, тривогу, впливає на продуктивність функціонування пам'яті та мисленнєвих процесів. Надмірна кількість гормону страху в організмі, може бути причиною того, що деякі учні на іспитах цілковито забувають вивчений матеріал.

     Основна мета психологічної підготовки до ДПА – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей учнів та застосування, у максимальній мірі, отриманих знань, умінь та навичок під час здачі іспитів.

 

Пам'ятки-поради учням щодо складання ДПА

До складання ДПА

1. Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.

2. Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).

3. Під час підготовки до ДПА з будь-якого предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати – ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.

4. Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.

5. Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.

6. Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.

7. Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.

8. Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.

9. Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.

10. Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.

11. Проговоріть з батьками плани своїх відповідей на запитання.

12. Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.

13. Не забудьте прийти на консультацію.

14. Відпочиньте за два-три дні до ДПА.

15. Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не починайте «зубрінням».

16. Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.

17. Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.

18. Прийдіть на ДПА завчасно.

 

Пам'ятки-поради учням щодо складання ДПА

До складання ДПА

1. Ознайомтеся з порядком проведення ДПА учнів.

2. З’ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть ДПА. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.

3. Почніть готувати свою дитину до ДПА завчасно, однак не будьте нав’язливими.

4. Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.

5. Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.

6. Будьте готові не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.

Під час складання ДПА

1. Будьте впевнені у знаннях своєї дитини.

2. Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.

3. Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!

Після складання ДПА

1. Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.

2. Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.

Що робити, якщо...

1. Раптом виявилось, що вам дісталося питання, по якому ви можете сказати дуже мало. Не панікуйте, а відразу починайте записувати все, що будь-коли чули з цього приводу: з телепередачі, або в кінокомедії, або з розмови з батьками чи друзями, або з енциклопедії. У процесі написання в голову можуть прийти будь-які думки, і ви, можливо, згадаєте що-небудь із пройденого в класі або прочитанного.

2. На півслові ви забули, що треба говорити. Передусім не «втрачайте голову». Збережіть спокій, хоча б зовнішній – таке може трапитися з кожним! Повторіть останню фразу спочатку так само, як раніше, а потім, якщо зможете, іншими словами. За цей час згадайте план відповіді: що ви вже розказали, чого ця фраза може стосуватися. Здебільшого це допомагає. Якщо це так – сміливо продовжуйте відповідь. Якщо ні – подивіться в аркуш, який ви написали, готуючись до відповіді, і починайте розповідати про наступний пункт плану (навіть якщо вам тільки здається, що цей пункт наступний). Потім у кінці відповіді завжди можна повернутися до того, що пропустили.

3. Ви вже майже скінчили відповідати, і тут, нарешті, згадали, про що хотіли сказати, коли «втратили думку», або те, що забули сказати. Нічого страшного. Закінчіть говорити те, що говорили, а після цього скажіть те, що пропустили. У жодному разі не переривайте відповіді заради того, про що згадали. Краще нехай про це ви скажете в кінці, ніж уся відповідь виявиться нелогічною.

4. Ви обмовилися, і всі почали сміятися. Не переживайте. Це може трапитися з кожним. Обмовляються навіть професіонали – диктори радіо і телебачення. Посмійтеся разом з усіма – і все. Якщо ж цього, окрім вас, ніхто не помітив, продовжуйте говорити далі, мов нічого не сталося.

5. Вам задають додаткове питання. Не лякайтесь. Не кваптеся з відповіддю. Можете сказати, що вам необхідно трохи подумати. Чітко визначте, до чого відносити це питання, якої відповіді воно вимагає. Перш ніж говорити, сформулюйте відповідь у голові. Часу на це вимагається зовсім мало.

6. Ви помилилися. Ну і що? Помилки бувають у всіх. Якщо ви помітили помилку і знаєте, як її виправити, зробіть це. Якщо ж не впевнені в тому, що ваша відповідь правильна, продовжуйте відповідати, мов нічого не сталося. Якщо вам вкажуть на помилку і ви невпевнені твердо у своїй правоті, краще погодьтеся. Не треба боятися помилок! Використовуючи помилки, учні вчаться краще розбиратися в матеріалі, який засвоюють.

7. Вам поставили оцінку нижче тієї, на яку ви розраховували. Не сперечайтеся, не доводьте своєї правоти. Під час вступних іспитів скористайтеся правом на апеляцію.

Категорія: Готуємося до ДПА | Додав: Lesia (08.08.2017)
Переглядів: 412 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: